Het gezonde huis organiseert "Proef van Yoga en Pilates"

Het evenement gaat door op 12/6 op de unieke locatie van het zelfoogstveld van De Witte Beek.

luchtfoto van De Witte Beek

Op het terrein achter De Witte Beek in Bierbeek (achter de huizen van Hoogstraat 38 - 46, tegenover de D'store in Bierbeek). Het veld is toegankelijk tussen de huizen van Hoogstraat 34 en 38.
Fietsen zijn welkom op het veld.
Met de wagen: parkeren op de parking van D'store.

 

Kies en proef van één of meerdere sessies:

  • Yoga met Simon - 18u-18u50 - vrije bijdrage

  • Hatha Flow Yoga (Tanja) - 19u-19u50 - vrije bijdrage

  • Proef eens van Pilates (Hilde): 20u-20u50 - vrije bijdrage

Yoga met Simon om 18u

Cobra pose door Simon Bergé

Deze yoga biedt Simon's interpretaties van zijn voltijdse studie van de kunst van Yoga. Voor Simon draait yoga in essentie om het kalmeren van onze mentale activiteiten.

Met veel oog voor detail en precisie in uitvoering, wordt een duidelijke richting gegeven aan de mentale processen van de yogi (Mindfulness) en wordt de verbinding tussen lichaam en geest versterkt. Met een beter begrip van ons lichaam, krijgen we meer vat op onze mentale en emotionele processen.

Dankzij Simon's sportieve achtergrond en complete toewijding aan 'the art of yoga', kan je gevarieerde yogalessen verwachten met veel diepgang, een progressieve opbouw en sportieve elementen met hier en daar een uitdaging. In een klimaat van acceptatie en respect voor de grenzen van het lichaam, tasten we liefdevol onze grenzen af, op zoek naar een beter begrip van lichaam en geest. Een Yoga-beoefening die een continue groei doorheen het leven ondersteunt.

Body is the Bow
Asana Is the Arrow
Soul is the Target

Benodigdheden: Deken om in het gras te leggen, matje en water

(meer weten over onze wekelijkse yoga lessen)

Hatha Flow Yoga (Tanja) om 19u

Yoga met Tanja Den Hertog

De term hatha bestaat in het Sanskriet uit ha (zon) en tha (maan), wat verwijst naar het evenwicht tussen tegengestelden, Jin en Jang, rust en inspanning, aanvullend aan elkaar. Hatha Yoga helpt je om eenheid te ervaren tussen deze twee uitersten, om balans te ervaren tussen lichaam en geest. In- en ontspanning wisselen elkaar af.

We maken gebruik van Pranayama (ademhalingsoefeningen), asana's (yogahoudingen) en savasana (relaxatie). 
De yogahoudingen worden statisch (niet- bewegend) uitgevoerd en elke houding kan aangepast worden aan jouw niveau, zodat je luistert naar wat jouw lichaam nodig heeft zodat je meer bewust wordt van je ademhaling en de spanning in je lichaam. Er wordt gezorgd voor een flow, een logische opeenvolging van de houdingen, die voor een vloeiende overgang zorgt. 

Deze les is ook voor beginners toegankelijk.

Benodigdheden: Deken om in het gras te leggen, matje en water

(meer weten over onze wekelijkse yoga lessen)

Proef ééns van pilates (Hilde) om 20u

Pilates met Hilde Plaetinck

Pilates is een “bewegingsleer” die oorspronkelijk werd ontwikkeld door Joseph Pilates (eerst voor revalidatie, later opgepikt door de danswereld). 
Bij de Pilates-methode worden een aantal oefeningen uitgevoerd die toelaten het lichaam zowel sterk als lenig te maken. Hierbij wordt telkens vertrokken vanuit het “centrum van het lichaam” (ook “power house”, “core” of rompstabiliteit genoemd): focus op diepliggende buik-en rugspieren. Dit kan je helpen in het beter uitvoeren van je dagdagelijkse activiteiten maar kan ook ondersteunend werken bij rugproblemen (zowel preventief als curatief)

Juist omdat de methode gebruik maakt van langzame, gecontroleerde en aandachtig uitgevoerde bewegingen, is het toegankelijk voor jong en oud, voor de beginnende alsook voor de meer geoefende sporter. Bovendien houden we steeds vast aan ons basisprincipe binnen Het gezonde huis: de oefeningen worden aangepast aan de persoonlijke noden en behoeften!!

De basisprincipes van Pilates worden kort toegelicht en de basisoefeningen worden ingeoefend. Na de introductieles kan je eventueel bij de lessen “Pilates basic” aansluiten. 

Benodigdheden: Deken om in het gras te leggen, matje en water

(meer weten over onze wekelijkse Pilates-lessen

 

Inschrijven is verplicht: 

  • We laten maximum 19 deelnemers per les toe (we vinden het belangrijk om de corona-maatregelen te respecteren).
  • schrijf je in via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of via ons contactformulier. Vermeldt je:
    • naam
    • de les die je wenst te volgen (je mag meerdere lessen volgen)
    • e-mail adres en telefoonnummer (zodat we je verder kunnen informeren over dit event)
    • domicilie adres (nuttig voor de verzekerning)
share button